איך לנקות כתמים מחולצות מכופתרות

במדריך זה אעשה סקירה קצר של טיפים לניקיון כתמים שיכולים להצטבר על חולצות מכופתרות בעקבות אירועים שונים או טעויות יום-יומיות.

הטיפים האלו יכולים לשמור על החולצות שמישות לאורך הרבה זמן ועדיין לשמור על האלגנטיות שלהן.

 

כתמים שנוצרים באירועים

כתמי יין

כמו שאנחנו יודעים, באירועים רבים מוגשות כוסות יין, החולצה המכופתרת יכולה להיות מוכתמת מהיין במגוון סיטואציות, על מנת למנוע את הכתם מומלץ לפעול כך.

כאשר מדובר יין אדום, יש לפזר מלח על כל האזור שהוכתם על ידי היין האדום, מומלץ גם לפזר מעט מעבר לגבולות שאנחנו רואים, על מנת לזרז את ספיגת המלח מומלץ לשפשף בעדינות את המלח (שפשוף חזק מידי יכול להרוס את הבד אז בעדינות בלבד!). בשלב הבא לשטוף את הצד השני של החולצה עם מים חמים ולהכניס למכונת כביסה עם מסיר כתמים.

לטיפול אפילו טוב יותר מומלץ לשלב גם סודה לשתייה בנוסף למלח השולחני, הסודה יכולה לבעבע על הבד והאפקט יהיה טוב יותר.

במידה ומדובר בכתם יין אדום ישן, ישנן שתי אפשרויות מרכזיות – האחד לכסות את כל הכתם בקצף גילוח, לאחר מכן להוביל לספיגה מלאה שלו על הכתם באמצעות מגבת ולהמתין. אפשרות נוספת היא כיסוי של הכתם בוודקה, משום שאחוזי האלכוהול הגבוהים יכולים להסיר את הכתם.

כאשר מדובר ביין לבן העניין פשוט יותר ומומלץ להשרות את הבד של החולצה במים (עדיף קרים אבל אם אין אז גם פושרים עובדים) כחצי שעה, לאחר מכן, להמשיך בטיפול הרגיל של הסרת כתמים עם חומר ייעודי במכונת הכביסה. טיפול מסוג זה מתאים גם ללמברוסקו וגם לשמפניה.

 

כתמי אוכל

אם במהלך אכילה התלכלכתם בקטשופ, מומלץ בשלב הראשון להספיג את החולצה במים קרים, לאחר מכן למהול עם נוזל כביסה ולהשרות. לאחר מכן, לשפשף את החולצה עם חומץ, לבסוף לשים מסיר כתמים, במידה והכתם לא יורד ממכונת הכביסה לא לתת לבד להתייבש ולעשות את אותן הפעולות. במידה ואכלתם רוטב חריף שפשוף עם חומץ יעשה את העבודה.

אם בשלב הקינוחים נמס שוקולד על החולצה – אל דאגה. לאחר שטיפה של המקום, שפשוף עם נוזל כלים או כביסה יכול לעשות את העבודה.

במידה ואכלתם פירות יער, על אף שהסימן נראה אדום ולכאורה כתם – במהירות שטפו את הכתם עם מים קרים ומיץ לימון, שפשפו והכניסו למכונת הכביסה עם מסיר כתמים.

 

כתמי אדמה

במידה ובמהלך ההליכה התלכלכתם מבוץ, תורידו כמה ממנו שאתם יכולים כאשר הוא יבש, תתיזו על מה שנשאר מסיר כתמים וכבסו עם עוד מסיר כתמים.

אם החולצה שלכם "זכתה" לכתם שנעשה מצמחייה, שימוש במסיר כתמים וכביסה בטמפרטורה גבוהה יכולה לעזור.

לרוב ניתן להסיר כתמים מחולצות מכופתרות – אל תדאגו ותעקבו אחרי ההוראות. הדבר ישמור על החולצות לאורך זמן.

 

כתם של יין

תוכן עניינים

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
צינור
שלבי הניקיון לאחר נזילה

אם יש לכם נזילה אתם בטח נכנסים ללחץ רב ולא יודעים מה לעשות קודם, אבל יש כמה דברים שכדאי לבצע בשלבים נכונים בכדי להצליח לבצע ניקיון יסודי, שלא רק יהיה

מוצרי ניקוי
חומרי הניקוי שאנחנו לא יכולים בלעדיהם!

חומרי ניקוי ממלאים תפקיד חיוני בחיי היומיום שלנו, ועוזרים לנו לשמור על חללי מגורים נקיים והיגייניים. מהמטבח ועד לחדר האמבטיה, וכל פינה ופינה שביניהם, המוצרים החיוניים האלה הם הגיבורים הבלתי

בעל חיים
לוכד חולדות באור יהודה

 אין הרבה דברים שעלולים להיות מטרידים כמו לגלות שיש לכם חולדה בבית. לכן, אם גם אתם חושדים שזה המצב, או שאולי ראיתם את החלודה ואת הסימנים שהיא השאירה אחריה, ברור

שירותי ניקיון
מי מחפש שירותי ניקיון?

סיימתם יום עבודה מפרך, אתם עולים במעלית ובכניסה מרגישים שדרכתם על משהו דביק. הדביקות מובילה היישר אל דלת היציאה לבניין ומשם לחדר הזבל. ברור ששקית טפטפה והשכן לא שם לב.