איך לנקות מיטת קומותיים בצורה יסודית

ניתן להכריז ברוב קולות כי חדרי ילדים הם מהחדרים המלוכלכים ביותר בבית.

אוכל שנשכח בתיקים, צבעים, טושים, נצנצים, פלסטלינה ועוד רשימה ארוכה של גורמי לכלוך וסכנה גורמים לחדרי השינה להיות פוטנציאל לאסון אקולוגי.

אמנם הרהיטים המועדים להתלכלך, לרוב, הם שולחן היצירה והדברים סביבו, אך גם המיטה היא מטרה – אוכל במיטה, בקבוק מים או חלב שנשפך, טוש על המסגרת ועוד רבים.

כשמדובר בניקיון של מיטת קומותיים, הבעיה היא כפולה. במאמר זה, ריכזנו עבורכם את המידע החשוב על איך לנקות מיטת קומותיים בצורה יסודית, גם אם מדובר בלכלוך רציני.

 

ניקיון יסודי של מיטת קומותיים – אפשרי וכדאי

ניקיון יסודי של מיטת קומותיים דורש, תחילה, הבנה של המיטה עצמה. איך בנויה המיטה? מאיזה חומר עשויה המסגרת (או החלק שהתלכלך) ואיזה חלקים ניתנים לפירוק שיסייע לניקיון יסודי? את התשובות לכל השאלות כתבנו עבורכם במאמר הבא.

 

שלב ראשון הבנת מבנה המיטה והחומרים

מיטות קומותיים מגיעות בשלל צורות וצבעים, ועשויות מחומרים שונים. מיטות הקומותיים האיכותיות ביותר יהיו עשויות עץ מלא, ומורכבות ממיטה תחתונה (לעתים מחוברת למיטה העליונה ולסולם ולעתים רק מונחת תחת העליונה), מיטה עליונה וסולם המחובר למיטה העליונה. לרוב, ישנה נגישות מלאה לכלל החלקים של המיטה (מלבד החלקים הצמודים ומחוברים לקיר), אך הם אינם מתפרקים.

 

שלב שני – מידת הלכלוך

ישנו הבדל גדול בין ניקיון של מיטה מלוכלכת לבין ניקיון יסודי תקופתי. כדי להבין את מידת הלכלוך רצוי, תחילה, לעבור על כלל חלקי המיטה – להוריד את המצעים והכריות ואף את המזרון, ולנקות כל חלק בנפרד עם החומרים הייעודיים לו ובהתאם למידת הלכלוך.

 

שלב שלישי הניקיון

כשניגשים לנקות את המיטה, רצוי לבדוק מראש מה החומרים הנכונים לניקוי כך שלא ייווצרו סימנים שלא ניתן להוריד או שכבות שומן מיותרות. ריכזנו עבורכם את הדרכים המומלצות לניקוי המיטות השונות:

 

איך מנקים מיטה מעץ?

כשמדובר במיטה חדשה (יחסית), רצוי לרוב להשתמש במטלית לחה עם מים בלבד. לאחר העברת המטלית בצורה יסודית על כל חלקי המיטה, רצוי לעבור עם מטלית יבשה כך שלא יישארו סימנים. חשוב לוודא כי המטלית לא שורטת את העץ – מטליות מיקרופייבר הן הטובות ביותר. אם המיטה אינה חדשה וזקוקה לניקוי רציני יותר, במקרים רבים רצוי להזמין נגר שיבצע שיוף של המיטה באופן מקצועי, וימרח שכבות הגנה.

 

איך מנקים מיטה מחומרים אחרים?

במידה והמיטה מצופה צבע אפוקסי, ישנם חומרים ייעודיים לכך, דוגמת סנו רהיט. ישנם חומרים נוספים, דוגמת פורמייקה, המאפשרים ניקוי בעזרת סמרטוט לח יחד עם חומרי ניקוי כמו ניקוי חלונות או פנטסטיק. ניתן להתייעץ עם גורמי מקצוע נוספים, או אם מוכרים בחנויות מוצרי ניקיון לכדאיות השימוש בחומרים פעילים. כך או כך, ההמלצה הגורפת היא – מטלית לחה.

 

חדר שינה

תוכן עניינים

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רהיט
סודות הניקיון של ארונות המטבח

בית נקי הוא לא בית שהרצפה שלו מבריקה, כי ניקו אותה רגע לפני שהאורחים הגיעו, אלא בית שגם החללים הנסתרים שלו נקיים ומצוחצחים, כמו ארונות המטבח למשל. רוב האנשים מנקים

בית מזוזה
איך מנקים בית מזוזה?

כחלק מכל בית בישראל מקפידים לשים מזוזה, שתשמור על הבית ועליכם. יש אנשים שנוהגים שלים מזוזה רק בכניסה לבית ויש כאלה שנוהגים לשים בכל חדר שיש בבית. כך או כך

מטבעות
האם מחלת הסרטן מקנה פטור ממס הכנסה?

מחלת הסרטן עשויה לפטור אתכם מחובת תשלום מס הכנסה במידה והמשכתם לעבוד. כמו כן, במידה והייתם חולים בסרטן בעבר והמשכתם לעבוד, אך לא קיבלתם את הפטור ממס בפועל, יתכן שאתם