איך מנקים בית מזוזה?

כחלק מכל בית בישראל מקפידים לשים מזוזה, שתשמור על הבית ועליכם. יש אנשים שנוהגים שלים מזוזה רק בכניסה לבית ויש כאלה שנוהגים לשים בכל חדר שיש בבית. כך או כך חשוב להקפיד ולבדוק את התוכן והקלף שיש בתוך המזוזה. הקלף נמצא בבית מזוזה, כאשר יש כל מיני סוגים של בתי מזוזה וחשוב לדעת לשמור גם על הבית מזוזה, לדעת לנקות אותו כשצריך. על כך ועוד מוזמנים ומוזמנות לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

החשיבות של המזוזה

עברתם לדירה חדשה והכל כבר מוכן, אם אתם אנשים מאמינים חשוב שתקפידו לשים מזוזה בכניסה לבית או בכל חדר אם תרצו. המצווה של מזוזה בבית היא מצווה ישנה עוד מימי קדם, כאשר בתוך המזוזה יש קלף בו כתובים פסוקים שונים. הקלף נמצא בתוך בית מזוזה מעוצב. לפי המצווה צריך לקבוע מזוזות כבר בכניסה לבית חדש ולדאוג שהקלף בתוכו תקין. לפי ההלכה צריך לקבוע מזוזה בכל פתח של חדר הנמצא בבית וכן, בכניסה הראשית של הבית.

בית מזוזה

איך ממקמים ושמים את המזוזה?

המיקום של המזוזה הוא בצד ימין של המשקוף בכל כניסה של חדר, זאת בשל העובדה כי לפי ההלכה האדם צריך להיכנס לבית שלו ברגל ימין ולכן המזוזה גם נקבעת בצד ימין. הצד נקבע לפי פתח הכניסה, כלומר מכיוון הכניסה קובעים את המזוזה בצד ימין שלה.

לתלות מזוזה צריך להיות לפי ההלכה עצמה והחוקים שלה. כאשר צריך לתלות את המזוזה בחלק העליון של המשקוף, בשליש העליון של המשקוף. צריך להשאיר רווח של כ-8 ס"מ בין המשקוף עצמו לבין הפתח של הדלת. הזווית גם היא חשובה כאשר צריך לתלות את המזוזה בצורה מאוזנת. מי שיכול לתלות את המזוזה הוא כל מי שהגיע לגיל של מצוות בנים בגיל 13 ובנות בגיל 12.

 

מה קורה ביום יום

כפי שניתן לראות ישנם אנשים שנוהגים לנשק את המזוזה כאשר הם נכנסים לחדר או לבית. זהו מנהג ולא חלק מהמצווה אך אנשים רבים נהוגים לעשות זאת. לעיתים קורה שבית המזוזה כמו חלקים שונים בבית עשוי להתלכלך מהיום יום, לכן, חשוב לשים לב לכך. לנקות את בית המזוזה זה חשוב, אך צריך לעשות זאת בצורה עדינה ורק כאשר הלכלוך הוא באמת מוגזם. הניקוי של בית המזוזה הוא חשוב כי היא דבר קדוש ולכן צריך לתת לה כבוד רב.

 

בסיכומו של דבר

מזוזה היא חלק ממצווה ותיקה מאד, כאשר בתוך בית המזוזה נמצא קלף בו יש פסוקים קדושים. ניתן לקנות בתי מזוזה שונים ומעוצבים. כאשר כחלק מהמצווה יש הוראות ברורות כיצד לתקוע את המזוזה, על מה להקפיד ומה לשם לב. כמו כן, יש החלטה מי יכול לקבוע את המזוזה ומאיזה גיל. חשוב לקחת בחשבון שבית המזוזה עלול לעיתים להתלכלך ולכן צריך להקפיד לנקות אותו.

בית מזוזה

תוכן עניינים

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מנקה מקצועית
טיפים לניקוי המשרד וסביבת העבודה

בעידן המודרני אנחנו עובדים שעות רבות במשרד, מול המחשב, עם אנשים או בשיחות עם לקוחות. השהות המרובה במשרד מעלה את הצורך שהוא ירגיש כמה שיותר נקי ונעים לשהייה בו כחלק

שידה מעץ
איך מנקים שידת עץ יוקרתית?

שידת עץ יוקרתית היא פריט עיצובי ושימושי אך גם כזה שזקוק טיפול מיומן ותחזוקה שוטפת אם אתם רוצים לשמור עליו במצב מצויין לאורך זמן. ניקוי שגרתי יכול לעזור בשמירה על

כוסות זכוכית
יתרונות מכשיר ה FreshCUP

מדיח כלים קטן FreshCUP הוא פטנט ייחודי אשר נהגה על ידי ממציא ישראלי לאור הרגשת הצורך המשמעותי בכלים שיעברו ניקוי מהיר ומידי במשרדים. למעשה, מדובר במדיח כלים קטן ומעוצב אשר

חדר שינה
4 דרכים לניקוי וילונות פשתן

בעבר, וילונות היו פתרון להצללה והאפלה. מבחר הוילונות כלל מעט מאוד סוגי בדים ומנגנונים, והיה מדובר במוצר פרקטי לחלוטין. כיום, הוילונות הם הרבה מעבר לפרקטיים – הם חלק בלתי נפרד