האם אפשר לנקות כתם של שמן מספה מעוצבת?

כתמי שמן יכולים להיות בעיה מתסכלת ופגם מכוער עבור כל מי שברשותו ספה, אבל במיוחד עבור מי שבבעלותו ספה מעוצבת, מיוחדת ונדירה. כתמי שמן יכולים להיות קשים להסרה ועלולים להרוס את המראה של הרהיטים היפים שלכם. עם זאת, עם הטכניקות והמוצרים הנכונים, ניתן לנקות ביעילות כתמי שמן מהספה המעוצבת שלכם ולהחזיר אותה למצבה המקורי. 

 

שלב 1: זיהוי סוג הבד

לפני שמתחילים בתהליך הניקוי, חשוב לקבוע מהו סוג הבד ממנו עשויה הספה שלכם. ספות מעוצבות יכולות להיות עשויות מסוגים שונים של בדים, וידוע שכל בד דורש שיטת ניקוי אחרת. על כן חשוב שתבדקו את התווית שעל הספה שלכם כדי לקבוע מהי השיטה הטובה ביותר לניקוי הכתמים.

ספות מעוצבות

שלב 2: ניקוי הכתמים

לאחר שזיהיתם את סוג הבד שממנו הספה המעוצבת שלכם עשויה, השלב הבא יהיה להתחיל לעבוד על הכתם במהירות האפשרית. רצוי לעשות זאת בסמוך למתי שהכתם קרה, אך אל דאגה- גם אם לא הספקתם עדיין יש סיכוי גבוה שהכתם יירד. שימו לב שאסור לשפשף את הכתם כי דבר זה רק יגרום לו להתפשט עוד יותר ויקשה על הסרתו. במקום זאת, השתמשו במטלית נקייה כדי לספוג את הכתם. יש לחזור על תהליך זה עד שהמטלית ספוגה לחלוטין בשמן.

 

שלב 3: שימוש בחומרי ניקוי

לאחר שספגתם את כתם השמן ככל האפשר, ניתן להתחיל להשתמש בחומר ניקוי ייעודי או בתמיסה שהכנתם בעצמכם. אפשר לחפש בסופר חומר מסיר שומנים מבדים או פשוט לערבב מים וסבון כלים. יש לשים כמות קטנה של חומר או של התמיסה על הכתם ולתת לזה לשבת כמה דקות. אחר כך ניתן להתחיל לספוג את האיזור עם מטלית נקייה. יש לחזור על תהליך זה עד שהכתם אינו נראה עוד.

 

שלב 4: הסרת שאריות

לפעמים חלק מחומר הניקוי או תמיסת הסבון יכולים להישאר על הבד. על כן חשוב בסוף התהליך לשטוף את המקום במים נקיים ולספוג אותם באמצעות נייר מגבת או מטלית נקייה. כך ניתן יהיה לספוג כל שארית חומר ולהחזיר את הספה שלכם לצורתה המקורית.

ספות מעוצבות

שלב 5: ייבוש

סיימתם את כל השלבים הקודמים וכבר אין כתם? מצוין, עכשיו הגיע הזמן לתת לספה להתייבש לחלוטין לפני שתחזרו להשתמש בה. אפשר לפתוח חלונות ולתת לה להתאוורר או אפילו להאיץ את התהליך באמצעות הצמדת מאוורר. רק לאחר שהספה יבשה לחלוטין אתם יכולים להמשיך להשתמש בה.

 

איך להגן על הספה מכתמים בעתיד?

אחרי שעברתם תהליך זה אתם בטח לא רוצים שיהיו על הספה שלכם כתמי שמן יותר לעולם. מסיבה זו חשוב להגן על הספה שלכם, אם זה באמצעות שימוש בכיסוי ספה, המנעות מאכילה עליה, ניקיון מתמיד שלה וכדומה.

ספות מעוצבות

תוכן עניינים

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אבטחה ביתית
4 טיפים להגברת האבטחה בבית

לחזור הביתה ממסיבה באמצע הלילה ולגלות שאי מי בכובע גרב, התנדב "למיין" לנו את חפצי הבית ולנקות אותו מפריטים יקרי ערך, זו אחת החוויות היותר גנובות והפחות רצויות. האם יש

מִקרֶה
כך תפיקו את אירוע השנה!

כשמדובר בתכנון אירוע, בין אם מדובר בחתונה, כנס חברה או חגיגה מיוחדת, הציוד המתאים יכול לעשות את כל ההבדל. כדי להפיק אירוע שכולם ידברו עליו, צריך לחשוב מעבר לרגיל ולאמץ