האם מחלת הסרטן מקנה פטור ממס הכנסה?

מחלת הסרטן עשויה לפטור אתכם מחובת תשלום מס הכנסה במידה והמשכתם לעבוד. כמו כן, במידה והייתם חולים בסרטן בעבר והמשכתם לעבוד, אך לא קיבלתם את הפטור ממס בפועל, יתכן שאתם זכאים להחזרי מס.

 

מי זכאי?

הסובלים מבעיה רפואית כגון מחלת הסרטן, זכאים לפטור ממס הכנסה בשנה הראשונה לגילוי המחלה באופן גורף, ולאחר מכן ניתן להגיש בקשה ולקבל פטור קבוע לצמיתות.

כמו כן מי שזכאי לאחוזי נכות רפואית העולה על 90%, עשויים להיות זכאים לפטור ממס הכנסה. במידה וישנם כמה גורמים המביאים לנכויות שונות, יש לשקלל את כל הנכויות יחד.

את הנכות המשוקללת ניתן לבדוק במחשבון ייעודי באתר המוסד לביטוח לאומי, באמצעותו תוכלו להיווכח האם אתם זכאים ל-90% נכות רפואית ומעלה. יש לשים לב שמדובר בנכות רפואית ולא נכות תפקודית.

כמו כן, שיעור הנכות יש שיקבע לצמיתות או לתקופה של 185 יום ומעלה. כך, אחוזי נכות העומדים בשיעור המזכה אך נקבעו לתקופה של 184 ימים או פחות, לא מזכים בפטור ממס הכנסה.

עם זאת, ניתן לבוא בפני וועדה רפואית של מס הכנסה הייעודית לכך, על מנת שתקבע שאתם זכאים לפטור למרות שלא עמדתם לחלוטין בתנאים היבשים שהוצגו לעיל.

 

איך מגישים בקשה?

את הבקשה לפטור ממס הכנסה עקב מחלה אפשר להגיש באמצעות טופס ייעודי בצירוף המסמכים הנדרשים, באמצעות אתר האינטרנט או לשכת פקיד השומה הקרובה לביתכם. כמו כן, חולי סרטן יכולים להגיש את הבקשה באמצעות האינטרנט, באמצעות טופס אלקטרוני של מיזם "גל ירוק" בשיתוף עמותת "חלאסרטן".

אל תשכחו להוסיף לבקשתכם לפטור ממס את פרוטוקול הוועדה בביטוח לאומי אשר קבעה את אחוזי הנכות שלכם. את הבקשה הזו ניתן למשוך בקלות ובמהירות דרך האזור האישי שלכם באתר הביטוח הלאומי, ללא המתנה להזמנתו בדואר.

 

החזרים רטרואקטיביים

במידה ואתם חושבים שהייתם זכאים לפטור בעבר, בשנות מס קודמות (ועד 7 שנים אחורנית מיום הגשת הבקשה), ניתן לבקש החזרי מס בדיעבד ולקבל החזרים של סכומים כסף גדולים המגיעים לאלפי ואף עשרות אלפי שקלים – הכל בהתאם לגובה הכנסתכם ולתקופת תשלום המס ביתר.

 

תקרת המס

ישנה תקרה מסוימת בגינה יינתן הפטור ממס, למרות שהוא חל הן על הכנסה מיגיעה אישית והן על הכנסה שאינה מיגיעה אישית. למשל, הפטור חל על הכנסה מיגיעה אישית לנכים אשר נקבעה להם נכות לתקופה של למעלה משנה, עד להכנסה של 628,800 ₪ בשנה.

 

סיכום

החזרי מס ופטור ממס הכנסה עשויים לזכות אתכם בהחזר או לפטור אתכם מתשלום סכומים משמעותיים מאוד של כסף. במידה וחליתם בסרטן או במחלה, נפצעתם בתאונה או שהינכם סובלים מבעיה רפואית אחרת המזכה אתכם בנכות רפואית בשיעורים המזכים ובפרק זמן ארוך דיו, תוכלו להגיש בקשה לפטור ממס או להחזרי מס בדיעבד באמצעות אתר האינטרנט או באופן פיזי או באמצעות משרדי פקיד השומה. את הבקשה ניתן להגיש לבד באופן עצמאי או להיעזר באחד הגורמים המסייעים כגון עמותות, גורמי סיוע ממשלתיים או חברות פרטיות.

קופת חיסכון

 

תוכן עניינים

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
גריל ראשית
איך לנקות גריל גז בטכניקה הנכונה

קניתם גריל גז חדש? מזל טוב! עכשיו אתם צריכים לזכור שזה לא רק קניתם ומספיק אלא צריך גם לנקות אותו כמו שצריך שיוכל להחזיק לכם לאורך זמן והאוכל יהיה טעים

חומרי ניקוי
עם איזה חומר ניקוי הכי טוב לנקות ספות

הריהוט בבית איכותי ומעניין, וגם פעולות הניקוי המתבצעות מעת לעת, משאירות את כלל החלקים של הריהוט נקיים ומצוחצחים בדרך כלל. אבל למרות הכל, הבעיות הקטנות הולכות ומצטברות. כאן כתם קטן