עם אילו חומרים אסור לנקות את הספה

ניקוי של ספה, באופן כללי, לא אמור להיות משהו מורכב או קשה לביצוע.

אולם, ניקיון לא מיומן של הספה, או שימוש בחומרים שעלולים להשאיר בה כתמים או לגרום לה נזק בלתי הפיך, עלולים להסב לה הרס של ממש ולגרום לכם לעוגמת נפש בשל כך.

לפיכך, כדי שתוכלו לנקות את הספה בנחת וללא חשש מנזק או מכתמים כתוצאה מהניקיון, כדאי שתקראו את ההסברים בהמשך, לפיהם תדעו במה אפשר ואף מומלץ לנקות אותה ובעיקר ממה עדיף להימנע.

 

טיפים לניקיון הספה בהתאם לסוג הבד

כשמדובר בניקיון של ספה, בפרט אם היא יקרת ערך או אם עמדה מאחורי קנייתה מחשבה רבה, עדיף שלא להתנסות בחומרים שאינכם יודעים מה השפעתם עליה. לעיתים, עדיף אפילו להתייעץ עם בעל מקצוע שמבין בתחום או עם חברת ניקיון בירושלים שתוכל להציע לכם איך לנקות את הספה ביעילות בלי לגרום לה נזק.

אם החלטתם לנקות את הספה בעצמכם ואתם קצת חוששים משימוש בחומרים שונים לצורך הניקיון, כדאי שתקראו את הטיפים הבאים:

  1. כשמדובר על ספה מבד, ההמלצה היא לנקות אותה עם שואב אבק בלבד ולא להרטיבה במים, מאחר והם עשויים להשאיר בה כתם. אם אתם מתעקשים גם על ניקיון הכולל מים מלבד שאיבת הלכלוך, במקרה כזה, תוכלו להיעזר בניקיון מקצועי שמבצע הרטבה וייבוש בשלמות וללא השארת סימנים.
  2. אל תשתמשו עם חומרים חזקים, כגון: אקונומיקה או מסיר שומנים. חומרים אלה עשויים לגרום להרס בלתי הפיך לספה ולהשאיר בה כתמים שלא יהיה ניתן להסיר.
  3. הימנעו מלהיעזר באלכוהול או במגבונים המכילים אלכוהול, מאחר והן עלולים להוריד מהבד את הצבע ולכער את הספה.
  4. כשמדובר בספה מעור, יש להימנע משימוש בחומרים המכילים אקונומיקה. בנוסף, כדאי להימנע גם משימוש בכלור, אצטון או בחומרים כימיים אחרים, מאחר והם עלולים לגרום לקילוף צבעה. חשוב לשים לב גם לגבי חומרים המיועדים לניקוי ספות ולבחון את תכולתם מאחר ועשויים להיות בהם רכיבים שיכולים אף הם לפגוע בספה ולהרוס את צבע העור.

 

לסיכום

ניקיון של הספה הינו דבר הכרחי בכדי לשמור עליה ולהרחיק ממנה לכלוך. אולם, שימוש בחומרים שלא מתאימים לסוג בד הספה עלול לפגוע באיכות או בצבע הבד ואף לגרום לו לכתמים בלתי הפיכים. כדי להימנע מכך, ההמלצה היא להשתמש בטיפים לניקיון נכון של הספה, מבלי לגרום לה נזק.

יחד עם זאת, אם תגיעו למסקנה שעדיף לכם לא לקחת את הסיכון הכרוך בניקיון הספה באופן עצמאי, תוכלו להיעזר בחברת ניקיון שתוכל להציע עבורכם שירות של ניקוי, בבית או בעסק, לפי רצונכם. בהקשר לכך, אם תהיו מעוניינים בשירות של ניקוי ספות בירושלים תוכלו לפנות לחברת "נקי", שמתמחה בשירותי ניקיון מקצועיים ובאחזקת מבנים ומציעה עבורכם גם ניקיון מקצועי של ספות מכל הסוגים.

 

תרסיסי ניקוי

תוכן עניינים

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ספוג
איך לנקות ריהוט למרפסת?

עוד רגע מתחילה העונה של המרפסות. השמש מאפשרת לשבת בחוץ, הציפורים מצייצות ואפשר סוף סוף להתיישב על ריהוט המרפסת שחיכה לנו זמן ממושך, או שלא? רגע לפני שאתם ניגשים להתיישב

צינור
שלבי הניקיון לאחר נזילה

אם יש לכם נזילה אתם בטח נכנסים ללחץ רב ולא יודעים מה לעשות קודם, אבל יש כמה דברים שכדאי לבצע בשלבים נכונים בכדי להצליח לבצע ניקיון יסודי, שלא רק יהיה

צמיד
מה לעשות עם תכשיט מלוכלכך?

תכשיטים הם חפצים שכולם מחבבים. הם יפים, משדרים יוקרה, ומהווים סמל סטטוס בחברה שלנו כבר מאז ימי קדם. לרוב ברכישת תכשיטים- הם נשארים איתנו זמן רב, ודורשים תחזוקה מסוימת מדי