כיצד נמנעים מכתמי מים מתחת לעציץ?

מכירים את זה שאתם משקים את העציץ וישר יוצאים הרבה מים? זה מבאס ובעקר מלכלך ויוצר כתמים על גבי המשטח שנמצא מתחת לעציץ. בכדי להבין כיצד נמנעים מכתמים אלה, חשוב להבין למה בכלל הם נוצרים ואיך זה קורה. לאחר מכן, תוכלו לדעת איך למנוע מכתמי מים מתחת לעציץ לנבוע. רוצים לדעת? על כך ועוד מוזמנים ומוזמנות לקרוא בכתבה שלפניכם. 

 

לגדל עציצים זה כיף

בשנים האחרונות לגדל עציצים הפך להיות טרנד משמעותי ביום יום ובבתים של אנשים. העציצים מוסיפים חיות לבית, מעבר לכך שידוע שצמחים עושים לאוויר להיות נקי וטוב יותר, הצבעים של הצמחים, הירוק והצבעוניות שם מוסיפים לבית מוסיף הן לעיצוב והן לאווירה נינוחה בבית. מעבר לצמחים עצמם העציצים גם מוסיפים צבע לבית, כאשר ניתן לראות כי גם עציצים מעוצבים מבטון, יכולים לתרום לעיצוב של הבית.

סירים-בטון

למה מים יוצאים מהר כשמשקים את העציץ?

מכירים את המצבים האלה שאתם משקים את העציצים והמים ישר זורמים ונוצרים כתמי מים? יש לכך כמה סיבות שכדאי שתכירו בכדי למנוע ממצב כזה לקרות שוב. סיבה ראשונה יכולה להיות קשורה מכך שיש הרבה שורשים בעציץ הרבה יותר ממצע השתילה כלומר האדמה. חוסר האיזון בין כמות השורשים לבין כמות האדמה יוצר מצב המים ישר יוצאים החוצה. מה יכול לעזור? לחתוך חלק מהשורשים.

סיבה נוספת יכולה להיות שאין מקום לצמח לגדול בתוך העציץ שלו. מה צריך לעשות? להחליף את הכלי עצמו של העציץ, כלומר להעביר אותו מהכלי שאיתו קיבלתם את הצמח מהמשתלה לכלי חדש גדול יותר.

סיבה שלישית היא סוג האדמה שבה אתם שמים את העציץ. יש למצב השתילה השפעה גדולה על הגדילה הנכונה והטובה של הצמח, לכן צריך לה חשיבות. צריך לבחור מצע שתילה שהוא איכותי, אדמה שמלאה בדישון טוב לצמחים. כדאי ללכת למשתלה ולהבין איזה אדמה היא פוריה לצמחים ולרכוש אותה, זה עשוי לעשות פלאים לצמח שלכם.

כך או כך אנחנו ממליצים לקנות צלחות או משטחים שמתאימים למתחת לצמח שלכם, כדי שאם בכל זאת מים ינזלו הם לא יתפזרו על הרצפה או המשטח מתחת. חשוב להקפיד לקנות צלחת שהיא מתאימה לגודל של העציץ עצמו אחרת זה לא יעיל. תוכלו לבחור ממגוון של צלחות יפות וצבעוניות ובכך ליצור או עיצוב יפה ומוסיף לבית שלכם.

 

בסיכומו של דבר

עציצים זה דבר נפלא, מעבר לכך שהם בריאים לבית ולאוויר שאתם נושמים הם מוסיפים לאווירה של הבית ולעיצוב הייחודי שלו. גידול של עציצים דורש השקייה והתעסקות ולעיתים יוצר מצב בו נהיים כתמים של מים מתחת לעציץ. בכדי למנוע זאת חשוב לקחת בחשבון שלעציץ יש השפעות על היציאה של המים, כמו הגודל של השורשים, המבנה של העציץ וסוג האדמה שיש בו, כאשר מטפלים בכל אלה זה עשוי לעזור למנוע את היציאה של המים.

סירים-בטון

תוכן עניינים

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
התקנת כלים סניטריים
התקנת כלים סניטריים

כלי סניטרי מעוצב ומותקן כהלכה יכול להפוך כל חדר אמבטיה לחלל יפה ופונקציונלי. משירותים וכיורים ועד למקלחות ואמבטיות, תהליך ההתקנה ממלא תפקיד מכריע בהבטחת ביצועים אופטימליים ואריכות ימים. במדריך מקיף

שטיחים למשרד
שטיחים למשרד שישדרגו את חלל העבודה שלכם

כשמעצבים את חלל העבודה, צריך לחשוב על כל הפרטים הקטנים. זהו חלל שצריך להיות נעים ונוח לעבודה. אנו מעבירים מספר שעות גבוה בעבודה, לפעמים יותר מאשר בביתנו, ולכן צריך להשקיע