מהן נקודות שלילה ואיך ניתן להתנקות מהן?

נקודות שלילה, או שיטת הניקוד הישראלית בשמה האחר, הינה שיטה אשר נוסדה לשם מעקב אחר "ההתנהגות התעבורתית" של נהג או נהגת מסוימים לאורך תקופת זמן.

המטרה של שיטה זו היא להבחין בין נהגים המהווים סכנה לעצמם ולזולת על הכביש ובין נהגים טובים, ובהתאם לכך לנקוט בפעולות בשביל להרתיע נהגים מסוכנים ולהגביר את הבטיחות בדרכים.

במאמר שלפניכם, נדון בנקודות השלילה ובאופנים השונים שניתן להתנקות מהן.

 

נקודות שלילה ושיטת הניקוד

כל עו"ד תעבורה מכיר את ניקוד השלילה לעומק. נקודות השלילה הן למעשה נקודות אשר מוענקות לנהגים על כל עבירה שהם מבצעים, נוסף על הקנס הכספי שמתקבל. כמובן שלא כל עבירה גוררת את אותה כמות נקודות, שכן ישנן עבירות חמורות יותר וחמורות פחות. אין דינה של פנייה ללא איתות כדינה של נהיגה תחת השפעת אלכוהול.

 

מה קורה אם מצטברות נקודות שלילה?

ובכן, פה נכנסת ההבחנה בין נהגים מסוכנים ונהגים שאינם מסוכנים. ככל שמצטברות נקודות שלילה בקרב נהגים ובמשך זמן קצר יותר – כך הם מהווים סכנה גדולה יותר; ולהיפך. אם נהג מסוים מגיע למספר מסוים של נקודות שלילה, הוא נדרש לעבור "אמצעי תיקון" מסוים, כלומר, איזושהי הכשרה נוספת או עונש מוגבר לאור התנהגותו התעבורתית המסוכנת.

כך למשל, נהג שמגיע לרף נקודות מסוים תוך מספר שנים בודדות יכול להידרש לעבור קורס "נהיגה מונעת" חוזר. בישראל, כל נהג צעיר נדרש לעבור קורס שכזה, ולכן, אם נהג, בוגר ככל שיהיה, מגיע למספר נקודות מסוים, הוא נדרש לעבור את הקורס בשנית. ישנם כמובן אמצעים נוספים, כמו פסילת רישיון, דרישה לעבור קורס תיאוריה וטסט מחדש – כל אחד מן האמצעים נדרש בהתאם לחומרת העבירות וכמות הנקודות שנצברו.

 

איך ניתן להתנקות מן העבירות?

כל אחד מאמצעי התיקון המוזכרים למעלה נדרש גם לשם "חינוכו" של הנהג המסוכן מחדש, אך גם לשם ניקוי הנקודות שנצברו. כלומר, נהג שנפסל רישיונו בגלל נקודות ייאלץ לחכות עד אשר יוחזר הרישיון (בהתאם לתקופת השלילה), ורק לאחר שיוחזר הרישיון הוא יוכל לחזור לנהוג עם אפס נקודות בארסנל. כך לגבי אמצעי תיקון נוספים – אם נהג נדרש לעבור קורס נהיגה מונעת לאור כמות נקודות, הוא חייב לבצע את הקורס תוך מספר חודשים בודד ו"לנקות" מן הנקודות שנצברו, שכן אם לא יעשה זאת – יישלל רישיונו.

עד כה, דיברנו על הדרך "המסורתית" להתנקות מן הנקודות השליליות, אך ישנה גם דרך נוספת, והיא ערעור על החלטת משרד הרישוי בעניין הניקוד בפני בית המשפט. כשם שייתכנו מחלוקות בתחומים אחרים בחיים, כך גם ייתכנו מחלוקות בתחום זה. אם הינכם חולקים על העבירה שבוצעה וחומרתה ולכן גם על כמות הנקודות שנגררת אחריה, אתם צריכים לפנות לעו"ד תעבורה בשביל שיטפל בנושא הערעור אל מול בית המשפט – זוהי זכותכם!

נהג

תוכן עניינים

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
חומרי
איך לשמור על העסק שלך נקי לאורך זמן

איך לשמור על העסק נקי לאורך זמן? זו שאלה שבעלי עסקים רבים מתחבטים בה בניסיון למצוא פיתרון אידיאלי ומציאותי. כל עסק שמכבד את עצמו צריך להיראות טוב, ולהישאר נקי. לא

איש מנקה
כל השיטות לחדר רחצה מבריק

"מהי השיטה הטובה ביותר לניקוי חדר רחצה" היא ללא ספק אחת השאלות הנפוצות ביותר, ואנחנו כאן בכדי לענות על השאלה באמצעות הצגה של שלוש טכניקות מרכזיות אותן תוכלו ליישם כבר

חברת ניקיון
X יתרונות לניקוי הדירה לפני הלידה

לעתים ממש לא פשוט לנקות את הדירה, בפרט שנמצאים בתקופת ההיריון. העלייה במשקל, ההורמונים המשתוללים, ומצבי הרוח המשתנים מקשים על פעולה שכזאת. אך אין ברירה, רגע שלפני שיגיח לעולם התינוק