מה לעשות עם תכשיט מלוכלכך?

תכשיטים הם חפצים שכולם מחבבים. הם יפים, משדרים יוקרה, ומהווים סמל סטטוס בחברה שלנו כבר מאז ימי קדם. לרוב ברכישת תכשיטים- הם נשארים איתנו זמן רב, ודורשים תחזוקה מסוימת מדי פעם בפעם. התחמצנות של מתכות כמו כסף וזהב, תגרום למראה פחות בוהק, והצטברות של לכלוך באופן טבעי- גם היא תגרום לפגיעה ביופי התכשיט, בין אם מדובר במתכות או ביהלומים. התכשיטים מלווים אותנו כמעט בכל מקום, ולכן הם חשופים לאבק, בוץ, כתמי אוכל, ועוד. בעוד אנחנו יכולים לשטוף את עצמנו בקלות, התכשיטים לא תמיד נכנסים איתנו למקלחת, וגם אם כן, אנו לרוב לא דואגים לרחוץ אותם באופן הדרוש להם.

ניקוי יהלומים

כשאנו מדברים על ניקיון יהלום, ייתכן ויתעורר בלבול קל, היות ומושג זה אינו מדבר תמיד על ניקיון במובן הפשוט של ניקוי לכלוך וזוהמה. אצל אנשי המקצוע בתחום היהלומים- המושג "ניקיון יהלום" מתייחס לרמת הצלילות שלו, המוערכת ע"פ גודל, מיקום, ונראות הפגמים המצויים ביהלום. וכך, ככל שרמת הניקיון גבוהה יותר- כך המחיר יעלה בהתאם.
ואם בכל זאת עסקינן בניקוי יהלומים מלכלוך, כדאי לדעת כיצד לתחזק את היהלומים שלנו, על מנת שימשיכו להחזיר אור ולנצנץ ממש כמו בזמן רכישתם. ההמלצה היא לרוב להניח את היהלומים בחומר עדין מסיר שומן, כמו למשל סבון כלים בריכוז נמוך, ולאחר מכן להשתמש במברשת קטנה כדי להסיר את הלכלוך באופן מכני (מברשת שיניים יכולה לעשות את העבודה). אם בכל זאת הלכלוך מסרב לרדת- תמיד קיימת האופציה של הגעה ליהלומן או חנות תכשיטים, היות ושם ישנם מכשירים מתקדמים יותר לניקוי תכשיטים, כמו מכשיר האולטרה-סוניק למשל.

ניקוי תכשיטי זהב

 

עדינים מאוד, ומלאכת הניקוי שלהם חייבת להיות בעלת אופי מתאים. כעיקרון, ניתן לרכוש בחנויות מוצרים ייעודיים לניקוי תכשיטים וכלי זהב, אך בפועל ניתן גם להשתמש בחומרים שיש לנו בבית באופן שוטף. גם כאן ניתן להשתמש בסבון כלים, אך מלאכת הניקוי חייבת להיות עדינה. ניתן להשרות את התכשיט במים חמימים מעורבבים עם סבון כלים, להוסיף כמה טיפות של אמוניה, ולנקות בעדינות באמצעות מברשת שיניים. לסיום יש להשרות במים פושרים ולתת לתכשיט להתייבש לבד. חשוב לזכור לא להשתמש בתכשירים המעודדים השחרה (חמצון) של הזהב, כמו כלור או סבון שאינו סבון כלים.

תכשיטים נפוצים כמעט בכל בית, ויכולים להיות עשויים כסף, זהב, יהלומים, או אבני חן שונות. תכשיט מלווה אותנו למשך שנים רבות, וטבעי שיצבור לכלוך לאחר תקופת שימוש ארוכה. אופן ניקוי התכשיט מלכלוך, צריך להתאים לסוג התכשיט, ולהתבצע בעדינות על מנת לא לפגום בו. לרוב ניתן להשתמש בחומרים הקיימים אצלנו בבית באופן רגיל, אך אם יש ספק- תמיד ניתן גם לפנות לחנות תכשיטים או יהלומן.

שרשרת

תוכן עניינים

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ספה תמונה וארונית
כמה לוקחת חברה לניקוי ספות ומה היא עושה?

נמאס לכם לנקות את הרהיטים בבית? ובכן, באמצעות חברה מקצועית לניקוי ספות תוכלו לקבל ניקיון יסודי ומהיר במיוחד, בעלות כספית אטרקטיבית. כל הפרטים – במאמר הבא. ניקוי ספות ורהיטים –

רצפה אטומה
קבלן איטום שישאיר את הנכס נקי

רכשתם את הנכס שתמיד רציתם? ללא ספק מדובר על צעד משמעותי מאוד עבורכם. המשימה הראשונה שלכם תהיה כמובן להשיג את המחיר האטרקטיבי ביותר על הנכס, אחר תתקשו מאוד לעמוד בהוצאות