נזק חמור לספה – האם קיימת שיטה סודית לניקוי כתמים מספה?

ספות הן רהיט מרכזי בבית.

הן ממוקמות בלב לבו של הבית – הסלון.

עליהן מתרווחים וצופים בטלוויזיה, עליהן נחים בסוף יום ארוך מהעבודה או לאחר ארוחה גדולה, עליהן מארחים חברים שבאו לבקר ועליהן חוטפים תנומה.

בגלל המיקום המרכזי שלהן, פיזית ומנטלית, הן נוטות להתלכלך לא מעט.

במאמר זה הבאנו לכם מספר טיפים לשימור הספות בבית.

 

שימור

עוד לפני שמגיעים לצורך לנקות את הספות, כדאי לתחזק אותן מראש. אין מדובר על תחזוק יומיומי, בכל זאת, הן אמורות לשרת אותנו ולא להיפך, אלא על תחזוקה שוטפת שאמורה לסייע לשמר את הספה במצב טוב כמה שניתן. בתור התחלה נוודא מאיזה סוג של בד עשוי הריפוד של הספה, נקנה חומר מתאים שיהיה בבית וננסה אותו בזמננו הפנוי על חלק בריפוד שלא נראה לעין. נבדוק את האיזור הנסיוני לאורך כמה שבועות לבדוק השפעה ארוכת טווח של החומר על הריפוד.

מומלץ להשתמש בשואב אבק ובמברשת הקטנה המחוברת אליו כדי לשאוב את מושבי הספה והחיבורים בין חלקי הריפוד מדי כחודש. מעבר לכך שהספה תישאר נקיה ותצבור פחות אבק, לא פעם תתפלאו למצוא שם את מה שחיפשתם שבועות…

את חלקי המתכת או העץ כדאי גם כן לנקות באותה תדירות ואם הספה שלכם עשויה מעור כדאי למרוח מדי פעם חומר לחות שמנוני ייעודי כדי לשמור את העור גמיש ולמנוע הסדקויות ובלאי מוקדם.

 

Less is more

בניקוי ספות הכלל המוביל הוא "פחות הוא יותר"- השתדלו להשתמש בכמה שפחות חומרים על מנת למנוע שחיקה של הבד וריאקציה בין החומרים העלולה להזיק לריפוד. כמו כן השתדלו לנקות את איזור הכתם בלבד. שפשוף חוזר של איזור הכתם מחליש מעט את הבד ולכן כדאי ליצור כמה שפחות איזורים "מוחלשים" כדי לשמור על חוזק הריפוד. אין לעבוד עם מטלית רטובה אלא עם מטלית לחה וניגוב החומר נעשה מהחלק החיצוני של הכתם כלפי פנימה. נגבו בזהירות והשתדלו להישאר באיזור הגבולות של הכתם. במקרים קלים ניתן להשתמש גם בחומרי ניקוי שיש בבית כמו אבקת כביסה אך כדאי לבחון את עמידות הבד במיקום נסתר לפני השימוש.

 

עדינות

יש לוודא כי החומר המשומש אינו חודר לתוך הספה ונספג בה. מילוי ספה שנספג בחומרי ניקוי לא יתאוורר כראוי ועלול לגרום לריח לא נעים, כתמים אפורים וספיגה של לכלוך פנימי שקשה להיפטר ממנו. כמו כן שפשוף חזק מדי עלול להכניס את החומר המכתים עמוק יותר לתוך סיבי הריפוד ולקבע אותו פנימה. שפשפו בעדינות, רצוי עם מברשת המיועדת לכך ונגבו במטלית לחה, ללא שפיכת מים מיותרת וללא פריסת הכתם על איזור נרחב יותר.

לסיכום, בניקוי ספות יש להבחין בין סוגי הריפוד, לנסות עם חומרים שיש בבית ואם לא להצטייד בחומרים ייעודיים ולנקות בעדינות כדי שלא להחמיר את המצב. בהצלחה!

רוצים לדעת יותר על שימור ורכישת רהיטים? בקרו באתר לילך רהיטים ותיהנו ממגוון ענק של מוצרים במחירים מעולים!

 

ספה צבעונית

תוכן עניינים

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
שביל
3 דברים חשובים בעיצוב וניקיון הגינה

למרות שהגינה תמיד הייתה חלק חשוב מהבית שלכם, לאחרונה היא עומדת מוזנחת? אין לכם זמן להתעסק בעניין הזה, להשקיע בגינה, לעצב ולנקות אותה? אם כך, ברור מדוע תרצו לעשות משהו

טכנאי מזגנים
למה אתם חייבים לנקות את המזגן?

מזגן מהווה פריט חובה שקיים בכל בית. כשמדובר על מזגן מרכזי אנחנו עוסקים במערכת מרכזית אחת שהתפקיד שלה הוא לקרר לנו את כל הבית. החשיבות של ניקיון וחיטוי מזגנים הוא

אמן חושים ירון זיגי
הפסיכולוגיה של הזיכרון החושי במופעי מנטליזם

מופעי מנטליזם כבשו את הקהל במשך מאות שנים, הותירו אותם נדהם ומטיל ספק בגבולות התפיסה וההכרה האנושית. בין הטכניקות השונות המשמשות מנטליסטים, השליטה בזיכרון החושי ממלאת תפקיד מרכזי ביצירת חוויות

שירותי ניקיון
מי מחפש שירותי ניקיון?

סיימתם יום עבודה מפרך, אתם עולים במעלית ובכניסה מרגישים שדרכתם על משהו דביק. הדביקות מובילה היישר אל דלת היציאה לבניין ומשם לחדר הזבל. ברור ששקית טפטפה והשכן לא שם לב.