כיצד מנקים רהיטים מבלי להזיק להם?

ניקוי הרהיטים הוא החלק החשוב בתחזוקתם. עם זאת חשוב להיזהר כשמנקים רהיטים. מכיוון שניקוי לא נכון יכול לגרום להם נזק. הסיבה מרכזית לקיצור אורך החיים של רהיטים הוא הזנחת הניקוי או ניקוי לא נכון, ולכן קיבצנו עבורכם מספר טיפים איך לנקות את הרהיטים בביתך מבלי לגרום להם נזק.

 

ניקוי האבק

תחזוקה רציפה ניקוי האבק מהרהיטים שלך מונעת הצטברות אבק ובקטריות שונות. אבק מרובה והצטברות בקטריות יכול לגרום נזק לגימור של החומר לאורך זמן. זכרו להשתמש במטלית רכה ויבשה כדי לנקות את האבק מהרהיטים שלך והימנעו משימוש בבדים מחוספסים אשר יכולים לשרוט את הרהיט.

רהיטים נקיים

הימנע משימוש בכימיקלים אגרסיביים

הימנעו משימוש בכימיקלים או חומרים ניקוי אגרסיביים על הרהיטים שלכם אשר יכולים לפגוע בגימור של הרהיט או להסיר את השכבה המגינה של הרהיט. במקום זאת השתמשו בחומרי ניקוי שאינם אגרסיביים כמו סבון כלים או חומץ. זכרו תמיד לבחון את החומר על משטח קטן במקום מוסתר בטרם תשתמשו בו על כל השטח.

 

שימוש בבד הנכון

כאשר מנקים רהיטים יש להשתמש בבד רך כמו מיקרופייבר או כותנה. הימנע מבדים מחוספסים. או מבדים שמשאירים סיבים. כמובן שאם יש צורך בסקוץ זכו לרפד אותו בבד עבה. ישנם בדים המשמשים לניקוי רהיטים המכילים רפידות שעם אשר שימוש בהם מגן על הרהיט או כלי החרס בזמן הניקוי.

 

הישמע להנחיות היצרן

אם הרהיטים שלכם הגיעו עם הנחיות קראו אותם בעיון ופעלו לפיהן. היצרן, כמו במקרה של חברת הייקו, עשוי להמליץ על הנחיות ספציפיות או חומרי ניקוי ספציפיים אשר בטוחים לשימוש על הרהיט הספציפי הזה. ישנם משטחי עץ או בד ייחודיים אשר להם נדרש חומרים מיוחדים. הקפד על כך כדי להימנע מתאונות מצערות.

רהיטים נקיים

הימנע מקרבת לחות

כאשר מנקים רהיטים חשוב לא להשתמש ביותר מידי מים או בפתרונות ניקוי שונים אשר מכילים לחות דבר אשר יכול לפגום בשכבה העליונה של העץ. השתמשו במטלית סחוטה ולא ספוגה במים, וכמובן הקפידו לייבש את הרהיט עם סמרטוט יבש לאחר הניקוי ואל תשאירו רהיט לח.

 

נקה בעדינות

כאשר אתם מנקים רהיטים פעלו באופן עדין ואל תשתמשו בכוח מיותר. זכרו שניקוי במרץ, במהירות או בכוח איננו הפתרון לכתם עיקש אלא להיפך. שפשוף חזק מידי או שימוש בחומרים מחוספסים עלול לגרום נזק לרהיט או חלילה אפילו ליצור שריטות.

 

לסיכום

כאשר אתם ניגשים לניקוי הרהיטים זכרו להקפיד על ניקוי יסודי של האבק במטלית רכה ויבשה. חשוב שתקפידו על הנחיות היצרן, נקו בעדינות עדינות והעדיפו חומרי ניקוי כמו חומץ או סבון פשוט על פני כימיקלים. אם אין ברירה בדקו אותם בפינת הרהיט בטרם תשתמשו על כל המשטח. בעזרת טיפים אלו תוכלו לשמור על הרהיטים שלכם במצב מצוין לאורך שנים.

רהיטים נקיים

תוכן עניינים

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
שביל
3 דברים חשובים בעיצוב וניקיון הגינה

למרות שהגינה תמיד הייתה חלק חשוב מהבית שלכם, לאחרונה היא עומדת מוזנחת? אין לכם זמן להתעסק בעניין הזה, להשקיע בגינה, לעצב ולנקות אותה? אם כך, ברור מדוע תרצו לעשות משהו