מי אחראי לדאוג לניקיון השטחים המשותפים בבית

רבים מהאנשים בארץ גרים בבתים משותפים, ובדרך כלל אחת השאלות שעולה היא מי אחראי לדאוג לשטחים משותפים בבית, אם זה חדר המדרגות, המחסן של הבנייה, החנייה, או אפילו הגינה. פעמים רבות תהיינה דעות שונות בין הדיירים, שיכולות אף להגיע לסכסוכים. בדיוק לשם כך כדאי לכם לדעת את הדברים החשובים באמת.

 

אז מה זה בדיוק דמי ועד בית?

כאשר ישנו בית משותף ויש צורך לתחזק אותו, כמו כל חלל או בית, דמי ועד הבית, הם בעצם התשלומים שמשלם כל דייר, או בעל דירה יותר נכון, עבור ניהולו התקין של הבית המשותף. לעיתים זה יהיה לצורך שכירת חברת אחזקת מבנים, מקצועית. ולעיתים עבור שכירת מנקה, תלוי צרכי הבית. החוק בעצם מגדיר בדיוק מה הוא בית משותף, ואומר שמדובר בבית שיש בו שתי דירות או יותר מכך, ונדרש שיהיה רשום בפנקס הבתים המשותפים.

 

שטחים משותפים

אחת השאלות שעולה, או במסגרת תשלומי דמי ועד הבית, או תוך כדי ניהול ועד בית, היא מה הם בדיוק השטחים המשותפים הללו. אז מדובר בכל השטחים שאינם שייכים לאף אחד מהדיירים. אם זה הגינה, המעליות, חדר המרגות, חדרי משאבות והסקה וכל דבר שאינו רשום על שמו של אחד הדיירים, ובתנאי שהם משמשים את הדיירים, או לפחות את רובם. נדגיש, גם חלל משותף שצמוד לאחת הדירות, עדיין נחשב כחלל משותף.

 

אז מה עושה ועד בית?

ניהול ועד בית זה עסק מורכב מאוד, זה כולל גם את גביית הכספים מהדיירים, וגם בדיקה שמאזן הכספים הכולל טוב ומאוזן כמו שצריך. כלומר, ישנן הוצאות כמו, שיפוץ הבניין, ניקיון חדר המדרגות והמעליות, ובאופן כללי כל מה שעולה לכם כשאומרים לכם את המושג אחזקת מבנים. וישנן הכנסות, שזה בעיקר דמי ועד הבית, וכמובן שבעייתי מאוד שיהיה פער בין ההכנסות להוצאות.

 

כמה משלמים?

התשלום נרבע באופן אחיד לכלל הדירות, ובדרך כלל מחושב לפי שטח הדירה של כל דייר ביחס לשטח כלל הדירות בבית. כמובן שניתן לקבוע שיעור תשלומים אחר, דרך שינוי התקנון. אך גם כאן צריך להדגיש, התקנון נדרש לעבור את הסכמת כלל הדיירים בבניין. החובה לשלם את תשלום דמי ועד הבית מוטלת על בעל הדירה, שפעמים רבות משית אותה על השוכר, אך בסוף החובה היא עליו.

לסיכום, ועד הבית שלכם הוא זה שאחראי לדאוג לניקיון השטחים המשותפים בבית, והוא יעשה זאת דרך התשלומים שאתם תעבירו לו. כך, כל תושב בבית המשותף, לוקח חלק גם הוא באחזקת וניקיון השטחים המשותפים בבית, והדבר לא נופל על דייר אחד. זכרו, השטחים המשותפים, יהיו פעמים רבות שימושיים מאוד, למשל המעלית, חדר המדרגות והגינה, ולכן הניקיון שלהם חשוב לכולם, לכל אחד מהדיירים, וכדאי להשקיע בכך.

שואב

 

תוכן עניינים

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ספוג
איך לנקות כתמים מחולצות מכופתרות

במדריך זה אעשה סקירה קצר של טיפים לניקיון כתמים שיכולים להצטבר על חולצות מכופתרות בעקבות אירועים שונים או טעויות יום-יומיות. הטיפים האלו יכולים לשמור על החולצות שמישות לאורך הרבה זמן

צינור
שלבי הניקיון לאחר נזילה

אם יש לכם נזילה אתם בטח נכנסים ללחץ רב ולא יודעים מה לעשות קודם, אבל יש כמה דברים שכדאי לבצע בשלבים נכונים בכדי להצליח לבצע ניקיון יסודי, שלא רק יהיה