איך מנקים שידת עץ יוקרתית?

שידת עץ יוקרתית היא פריט עיצובי ושימושי אך גם כזה שזקוק טיפול מיומן ותחזוקה שוטפת אם אתם רוצים לשמור עליו במצב מצויין לאורך זמן. ניקוי שגרתי יכול לעזור בשמירה על השידה בפני אבק וכתמים, אבל זה הכרחי להשתמש בשיטות הניקוי הנכונות כדי לא לגרום נזק לרהיט. הנה כמה טיפים כיצד נכון לנקות שידת עץ יוקרתית.

 

הסרת אבק

התחזוקה השוטפת מתחילה כמובן בהסרת האבק מידי שבוע וניקיון שידות, על ידי שימוש במברשת רכה או במטלית מיקרופייבר יבשה. חשוב להיות עדינים ולהימנע מהפעלת כוח רב מידי כדי לא לגרום לשריטות. האבק מכיל בתוכו בקטריות, ובמידה של הזנחת הטיפול והסרת האבק איכות העץ עלולה להיפגע.

שידת עץ
קרדיט הייקו

שימוש בחומרי ניקוי בטוחים לשימוש

השתמשו בחומרים שמותאמים לעץ והימנעו משימוש בכימיקלים חזקים המכילים אקונומיקה, רכיבי אמוניה או חומרי הלבנה. הם עלולים לפגום בציפוי העץ של שידת היוקרה שלכם. בנוסף הימנעו משימוש במברשות, ובייחוד אלו המכילות צמר פלדה או סקוצים. ניתן לטבול מטלית במים עם חומץ, לסחוט היטב ולנקות בעדינות. במידה שאתם מנקים עם מטלית לחה חשוב לייבש את המשטח באופן מיידי כדי למנוע לחות.

 

ווקס ופוליש

כדי לתחזק נכון רהיט אשר עשוי מעץ מלא, וכדי לשמור על המשטח מבריק לאורך זמן אתם יכולים להשתמש בפוליש אשר מיועד ספציפית לעץ. השתמשו פוליש או ווקס עם מטלית לחה ועקבו אחר הוראות היצרן. כמובן זכרו לנקות את המשטח עם מטלית יבשה לאחר הטיפול כדי לוודא שלא נותרו עודפים. הפוליש שומר את השידה מבריקה ואטומה לכתמים.

 

הימנעו משמש ישירה

חשיפה ישירה לשמש וחום יכולה לגרום נזק לפריט היוקרה שלכם. שמש ישירה יכולה לגרום לרהיט לקהות או אפילו להיסדק במקרים של חשיפה משמעותית וממושכת. הקפידו להציב את השידה שלכם רחוק מהחלון או ממקור חום אחר כדוגמת תנורי חימום.

שידת עץ יוקרתית
קרדיט הייקו

ניקוי כתמים באופן מיידי

במידה שהשידה היוקרתית שלכם מוכתמת טפלו בכך באופן מיידי כדי למנוע מהכתם להיספג לתוך העץ. עץ טבעי הוא חומר חי אשר סופח אליו כתמים. טיפול לאחר זמן ממושך עלול להיות מאוחר מידי. השתמשו במטלית יבשה כדי לספוח את הכתם וחשוב להקפיד לא לשפשף את הכתם מחשש שזה יאיץ את תהליך הספיגה של הכתם בעץ. במידה שזהו כתם עקשן אתם יכולים להשתמש בכמות קטנה של אבקת אפייה מהולה במים.

 

לסיכום

ניקוי שידת עץ יוקרתית מצריך תחזוקה עדינה. ניקוי שגרתי בעזרת מטלית יבשה ושימוש בווקס או פוליש מסייע בשמירה על הברק הטבעי של העץ. זכרו להרחיק את הרהיט משמש ישירה או מקור חום אחר, ובמידה של הכתמת השידה טפלו בכך באופן מיידי על מנת למנוע מהכתם להיספג בעץ. אם תקפידו על טיפים אלו השידה היוקרתית שלכם תחזיק שנים.

 

תוכן עניינים

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
צמחים מלאכותיים
היתרונות של צמחים מלאכותיים

ישנן דרכים רבות ומגוונות לעיצוב סביבות המגורים או העבודה שלנו באופן אסתטי ולקישוט  החללים שבהם אנחנו שוהים. אפשר לתלות תמונות, למשל, אפשר להעמיד פסלים או להשתמש בריהוט מעוצב, או לנקוט

בלוק פוטו נקי
איך מנקים פוטובלוק?

מקרה שאירע לשכנה שלנו במהלך ניקיון לחג הפסח, גרם לנו להבין כי יש מי שלא יודעים איך מנקים מוצרים בסיסיים. עובדה זו הביאה אותנו להוציא סדרת מדריכים שתעלה את המודעות

ספה תמונה וארונית
כמה לוקחת חברה לניקוי ספות ומה היא עושה?

נמאס לכם לנקות את הרהיטים בבית? ובכן, באמצעות חברה מקצועית לניקוי ספות תוכלו לקבל ניקיון יסודי ומהיר במיוחד, בעלות כספית אטרקטיבית. כל הפרטים – במאמר הבא. ניקוי ספות ורהיטים –